Távirányítós KAP

2014.12.27. 09:51 niethammer

Elkészült az első távirányítós KAP-om. Ismét próbáltam minimalizálni a költségeket, ezért nem profi modell RC adó-vevőt használtam. Vettem egy használt RC autót, ami kb. 100 méter hatósugarú 27,125 MHZ-es távirányítóval rendelkezett. Kiszedtem a vevő elektronikáját, és átforrasztottam a kivezetéseket. 9V-os elemmel teszteltem. Eredetileg 2 motor lehetett vezérelni, két irányban. Nincs fokozat, tehát azonnal a maximális feszültséget adja ki a vevő, ha a távirányítón elmozdítom a kart. Ez most elegendő is a KAP forgatásához. Az egyik motor helyére csatlakoztattam a szervóból átalakított áttételes motoromat. Máris lehet jobbra-balra vezérelni a forgásirányt. Problémát a sebesség okozhat, mivel 9V-on elég gyorsan forog még áttétellel is a szervo. Egy kisméretű ellenállás (3-6 ohm) közbeiktatásával lehet lassítani a forgást, ha a nyomaték nem csökken nagyon.

A függőleges mozgatást végző szervót így még nem tudom vezérelni, ezért az nincs bekötve. A következő fejlesztés az lesz. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitekap.blog.hu/api/trackback/id/tr307013691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása