Fogaskerekes áttétel egyszerűen

2016.03.24. 18:21 niethammer

Az egész KAP súlyát nem lehet szervóra terhelni, mert könnyen leszakadhat az egész. Áttételre azért is szükség van, hogy lassítsuk a DC motort, vagy éppen egy 90 fokos szervó szögtartományát 360 fokra növeljük. Mivel nem rendelkezem profi lakatos műhellyel, így olyan megoldást kerestem, ami egyszerű kézi szerszámokkal is kivitelezhető.

Anyagok:

  • Alumínium „L” profilú küszöb
  • 3 mm-es átmérőjű csavarok
  • 3 mm-es fúró
  • fogaskerekek egy rossz DVD meghajtóból
  • szervó, vagy DC motor lassító áttétellel

A méretek a motor, és a fogaskerék méretétől függően változnak.

  • Először levágtam egy hosszabb, és egy rövidebb darabot a „L” profilból
  • A kisebbet ráfektettem a nagyobbra majd sarokhoz közel átfúrtam
  • Egy rövid csavarral rögzítettem, hogy nem mozduljon el a többi fúrásnál
  • Kifúrtam a másik három saroknál is, hasonló módon
  • Bemértem a fogaskerék tengelyének a helyét, és ott is kifúrtam mindkét anyagot
  • 4 db 25 mm hosszú csavarral rögzítettem a kisebb darabot a nagyobbhoz
  • Befűztem egy 40 mm hosszú csavart tengelynek, és fent egy anyával rögzítettem, de nem szorosan. (Kicsit holtjátéka legyen, hogy el tudjon fordulni a tengely a fogaskerékkel együtt.)
  • Ráhúztam a fogaskereket, és műanyag toldót, mert a fogaskerék felső részén nagyobb volt a furat.
  • A felső részen jó szorosan anyával rögzítettem a fogaskereket.
  • A motort kicsit elméretezetem, ezért csak egy csavarral tudtam rögzíteni, megy egy műanyag kötegelővel

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitekap.blog.hu/api/trackback/id/tr198523550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása